در ساخت و طراحی جک های هیدرولیک باید یک سری نکات رو مد نطر داشت که جک بالاترین عمر کاری داشته باشه و نکته مهم دیگه مربوط به زمان تعمیر می باشد که باید جک طوری طراحی شده باسد که به راحت ترین حالت بتوان ان را تعمیر کرد

1- لوله جک باید یک یری نکات در ان رعایت شود تا پکینگ هنگام جا زد اسیب نبیند 

در هنگام جا زدن پیستون از جلوی از ورودی های روغن رد میشه که اگر پکینگ رو یه کم بزرگتر از اندازه باشه این ورودی روغن اسیب جدی به پکینگ وارد میکند که باعث خرابی پکینگ می شود برای جلوگیری از این اسیب باید محل سوراخ را مانند شکل زیر طراحی کرد

2- برای طراحی پیستون بهتره که از جنس الومینیوم باشه دلیل استفاده از الومینیوم به جای چدن در این هست اگر به هر دلیلی تفلون های محافظ از بین رفتند الومینیوم نمی تواند بر جداره داخلی لوله خط و خش بیندازد (اگر در جداره داخلی لوله خط بیفتد باعث فرار روغن در نتیج عدم کار درست جک میشود که درنهایت باید جک عوض شود)

3- برای در پوش چک که شفت جک ازان عبور میکنه بهتره که به صورت یک پیچ بزرگ باسد که در داخل لوله جک بسته می سود برای جلوگیری از خط و خش انداختن درپوش بهتر یک قسمت از ان را بوش بزنج و یا جوش برنج داد تا شفت از ان عبور کند و به جداره چدنی برخورد نکند

4- برای بستن پیستون به شفت جک بهتر ین روش اینکه ته شفت را رزوه زده و یک مهر شش گو همراه با یک اشپیل بست تا برای باز کردن دوباره مشکل نباشد